Освітня програма АГУ для дівчат-ластівок (6, 7, 8 та 9 років)
Програмні напрямки:
- Поради Айболита
- Уроки Кота Леопольда
- Чарівна скринька Феї
- Зустрічи з Мауглі
- Мандри Калинки Україною
- В світі Гайдингу
- Секрети Попелюшки
Поради Айболита
Мета: формування у дівчат турботливого ставлення до свого здоров’я, проведення профілактики деяких захворювань, надання базових знань з медицини.
Складові частини:
- особиста гігієна;
- здорове харчування;
- основи надання першої долікарняної допомоги;
- зарядка, загартування організму.
Після проходження програми дівчата:
- ознайомлені та виконують правила особистої гігієни;
- вміють надавати найпростішу долікарняну допомогу (обробка ран, ушибів, порізів, укусів і т.д.);
Уроки Кота Леопольда
Мета: формування дружніх стосунків між дівчатами та в суспільстві
Складові частини:
- поняття «дружба», мій близький друг, моя сім’я;
- ввічливість, повага;
- конструктивне вирішення непорозумінь між друзями, членами родини, однокласниками .
Після проходження програми дівчата:
- мають дружні стосунки між собою та однолітками.
- чемні та ввічливі зі старшими.
- набувають навичок толерантного відношення до думок та поглядів інших.
Чарівна скринька Феї
Мета: привчати до виконання Обіцянки, Законів, робити добро людям.
Складові частини:
- «скарбничка» добрих справ загальнопатрульна / особиста / до певної дати.
Після проходження програми дівчата виявляють ініціативу доброї волі у волонтерській роботі (добра справа вдома, для друзів, для малюків, для рідної школи, впорядкування подвір’я, квіти на балконі, участь у акціях благоустрою рідного міста/села, природоохоронних та благодійних акціях).
Зустрічі з Мауглі
Мета: формування у дівчат почуття бережливого ставлення до природи і до себе, як частки природи, фізичний розвиток дівчат.
Складові частини:
- бережливе ставлення до природи;
- безпека життя на природі;
- флора і фауна рідного краю;
- чистота навколо себе;
- підготовка до одноденного походу;
- домашні тварини;
- фізична активність, спортивні, рухливі ігри.
Після проходження програми дівчата:
- бережливо ставляться до природних ресурсів;
- мають знання щодо флори і фауни рідного краю, знають небезпечні рослини;
- ознайомлені з правилами піонерингу (збереження первинної природи);
- знають перелік особистого спорядження для одноденного походу. Вміють пакувати рюкзак;
- пройшли одноденний похід.
Мандри Калинки Україною
Мета: формування національної самосвідомості, любові до рідного краю.
Складові частини:
- символіка;
- традиції, свята;
- видатні люди та події рідного краю;
- моє рідне місто/село;
- мій родовід.
Після проходження програми дівчата:
- ознайомлені та вміють представити національну символіку.
- набувають знань про культурну спадщину краю. Беруть участь у фольклорних святах. Знають колядки, щедрівки, народні пісні, прислів‘я та приказки, народні ігри. Готують національні страви. Зустрічаються з майстрами народних промислів. Відвідують гуртки ужиткового мистецтва.
- знають імена легендарних постатей, відомих людей краю.
- знають легенди про походження назви свого населеного пункту, визначні місця та архітектурні пам’ятники рідного краю.
- вміють скласти найпростіше «дерево роду», знають слова (може, назви?) рідства, прислів‘я та приказки про рід, родинні відносини.
У світі Гайдингу
Мета: формування у дівчаток почуття приналежності до організації Гайдів
Складові частини:
- символіка Гайдингу;
- обіцянка, закони, історія;
- ритуали гайдів (відкриття/закриття патрульної зустрічі, табору);
- гайдівські ігри;
- листування між патрулями.
Після проходження програми дівчата:
- знають символіку і вміють пояснити її зміст. Знають гімн Гайдів України.
- знають обіцянку, вміють пояснювати закони Гайдів, знають імена засновників руху.
- починають та завершують зустрічі гайдівським колом, носять форму, вітаються лівою рукою, салютують, відзначають пам’ятні дати гайдівського календаря (День Роздумів 22 лютого та ін.).
- пізнають світ через гайдівські ігри (розвиток вмінь бачити, чути, спостерігати, запам’ятовувати).
- листуються з патрулями ластівок інших регіонів країни та Всесвітньої організації.
Секрети Попелюшки
Мета: розвиток творчості у Ластівок, формування вмінь та навичок щодо охайності особистих речей, кімнати, самозарадність.
Складові частини:
- саморобки;
- затишок в кімнаті;
- найпростіший ремонтний набір та його використання;
- етикет за столом.
Після проходження програми дівчата:
- ознайомлені з технікою безпечної праці зі складовими ремонтного набору та вміють складати його.
- володіють декількома техніками роботи з папером, нитками, природним та іншими матеріалами.
- прибирають у своїй кімнаті.
- можуть зарадити собі у побуті та знають куди потрібно звернутися і як діяти у надзвичайних випадках (телефонувати, просити про допомогу).
- знають і дотримуються основних правил етикету за столом.