WAGGGS
Програми для дівчат-ластівок

Освітня програма АГУ для дівчат-ластівок (6, 7, 8 та 9 років)

Програмні напрямки:

  1. Поради Айболита
  2. Уроки Кота Леопольда
  3. Чарівна скринька Феї 
  4. Зустрічи з Мауглі
  5. Мандри Калинки Україною
  6. В світі Гайдингу
  7. Секрети Попелюшки

Поради Айболита

Мета: формування у дівчат турботливого ставлення до свого здоров’я, проведення профілактики деяких захворювань, надання базових знань з медицини.

Складові частини:

  • особиста гігієна;
  • здорове харчування;
  • основи надання першої долікарняної допомоги;
  • зарядка, загартування організму.

Після проходження програми дівчата:

  1. ознайомлені та виконують правила особистої гігієни;
  2. вміють надавати найпростішу долікарняну допомогу (обробка ран, ушибів, порізів, укусів і т.д.);

 

Уроки Кота Леопольда

Мета: формування дружніх стосунків між дівчатами та в суспільстві

Складові частини:

  • поняття «дружба», мій близький друг, моя сім’я;
  • ввічливість, повага;
  • конструктивне вирішення непорозумінь між друзями, членами родини, однокласниками .

Після проходження програми дівчата:

  1. мають дружні стосунки між собою та однолітками.
  2. чемні та ввічливі зі старшими. 
  3. набувають навичок толерантного відношення до думок та поглядів інших.

 

Чарівна скринька Феї 

Мета: привчати до виконання Обіцянки, Законів, робити добро людям.

Складові частини:

  • «скарбничка» добрих справ загальнопатрульна / особиста / до певної дати.

Після проходження програми дівчата виявляють ініціативу доброї волі у волонтерській роботі (добра справа вдома, для друзів, для малюків, для рідної школи, впорядкування подвір’я, квіти на балконі, участь у акціях благоустрою рідного міста/села, природоохоронних та благодійних акціях).

Зустрічі з Мауглі

Мета: формування у дівчат почуття бережливого ставлення до природи і до себе, як частки природи, фізичний розвиток дівчат.

Складові частини:

  • ­ бережливе ставлення до природи;
  • ­ безпека життя на природі;
  • ­ флора і фауна рідного краю;
  • ­ чистота навколо себе;
  • ­ підготовка до одноденного походу;
  • ­ домашні тварини;
  • ­ фізична активність, спортивні, рухливі ігри.

Після проходження програми дівчата:

  1. бережливо ставляться до природних ресурсів;
  2. мають знання щодо флори і фауни рідного краю, знають небезпечні рослини;
  3. ознайомлені з правилами піонерингу (збереження первинної природи);
  4. знають перелік особистого спорядження для одноденного походу. Вміють пакувати рюкзак;
  5. пройшли одноденний похід.

Мандри Калинки Україною

Мета: формування національної самосвідомості, любові до рідного краю.

Складові частини:

  • символіка;
  • традиції, свята;
  • видатні люди та події рідного краю;
  • моє рідне місто/село;
  • мій родовід.

Після проходження програми дівчата:

  1. ознайомлені та вміють представити національну символіку.
  2. набувають знань про культурну спадщину краю. Беруть участь у фольклорних святах. Знають колядки, щедрівки, народні пісні, прислів‘я та приказки, народні ігри. Готують національні страви. Зустрічаються з майстрами народних промислів. Відвідують гуртки ужиткового мистецтва.
  3. знають імена легендарних постатей, відомих людей краю.
  4. знають легенди про походження назви свого населеного пункту, визначні місця та архітектурні пам’ятники рідного краю.
  5. вміють скласти найпростіше «дерево роду», знають слова (може, назви?) рідства, прислів‘я та приказки про рід, родинні відносини.

У світі Гайдингу

Мета: формування у дівчаток почуття приналежності до організації Гайдів

Складові частини:

  • символіка Гайдингу;
  • обіцянка, закони, історія;
  • ритуали гайдів (відкриття/закриття патрульної зустрічі, табору);
  • гайдівські ігри;
  • листування між патрулями.

Після проходження програми дівчата:

  1. знають символіку і вміють пояснити її зміст. Знають гімн Гайдів України.
  2. знають обіцянку, вміють пояснювати закони Гайдів, знають імена засновників руху.
  3. починають та завершують зустрічі гайдівським колом, носять форму, вітаються лівою рукою, салютують, відзначають пам’ятні дати гайдівського календаря (День Роздумів 22 лютого та ін.).
  4. пізнають світ через гайдівські ігри (розвиток вмінь бачити, чути, спостерігати, запам’ятовувати).
  5. листуються з патрулями ластівок інших регіонів країни та Всесвітньої організації.

Секрети Попелюшки

Мета: розвиток творчості у Ластівок, формування вмінь та навичок щодо охайності особистих речей, кімнати, самозарадність.

Складові частини:

  • саморобки;
  • затишок в кімнаті;
  • найпростіший ремонтний набір та його використання;
  • етикет за столом.

Після проходження програми дівчата:

  1. ознайомлені з технікою безпечної праці зі складовими ремонтного набору та вміють складати його.
  2. володіють декількома техніками роботи з папером, нитками, природним та іншими матеріалами.
  3. прибирають у своїй кімнаті.
  4. можуть зарадити собі у побуті та знають куди потрібно звернутися і як діяти у надзвичайних випадках (телефонувати, просити про допомогу).
  5. знають і дотримуються основних правил етикету за столом.